چیدمان، ساختار فضا و نقش دیوارها و کاغذ دیواری سه بعدی (قسمت دوم)

کاغذ دیواری سه بعدی

دکوراسیون داخلی مانند هر هنر دیگری، دارای روش و اصولی است که تاثیر فیزیکی و روحی خاصی را بر روی افراد میگذارد. این تاثیر میتواند بهبود عملکرد روانی انسان، برای داشتن یک زندگی آرام و دلنشین را به همراه داشته باشد. از این رو طراحی دکوراسیون داخلی باید بگونه ای باشد که منطبق با خواسته های درونی افراد باشد. در این مقاله سعی شده است تا تاثیر استفاده از کاغذدیواری های سه بعدی همراه با رعایت نکات لازم در چیدمان، ساختار فضا و نقش دیوارها در دکوراسیون داخلی مورد بررسی قرار بگیرد.

ارتفاع سقف
یکی از مواردی که در حوزه دکوراسیون داخلی باید به آن توجه شود در نظر گرفتن ارتفاع سقف، بلندی و کوتاهی آن میباشد. اگر این مورد به درستی اجرا نشود ممکن است در نهایت فضایی سرد و کسل کننده خلق کنید که بودن در آن شما را خسته و آزرده نماید.
پس درا ین فضا استفاده از کاغذدیواری سه بعدی با رنگ های تیره یا روشن بر روی دیوار میتواند ارتفاع بیش از حد سقف را متعادل کرده ، به فضا عمق میدهد و محیطی تاثیرگذار را ایجاد کند.
در فضاهایی که ارتفاع سقف در آنها کوتاهتر است حس صمیمیت بیشتری جاری است که خود به خود استفاده از سبک مدرن را به ذهن متبادر میکند این اتاق ها بهتر است به فضای نشیمن اختصاص یابد ، کاغذ دیواری های سه بعدی با طرح هایی از مناظر طبیعی و یا کاغذ دیواری های سه بعدی با طرح های هندسی و گرافیکی ، خطوط منحنی و رنگهای روشن به وسعت و آرامش فضا افزوده و انتخاب مناسبی برای دیوارها میباشد.
کنتراست و ریتم
کنتراست به معنی استفاده از تضادها است، پس هنگام بازی با رنگ ها ، تلفیق سبک ها ، اندازه المان های تزئینی… در دکوراسیون خانه خود محتاط باشید.
اگر دکوراسیون شما ترکیبی از رنگهای خنثی است کاغذدیواری سفارشی شما می تواند تصویری از مناظر طبیعی با رنگ های گرم باشد که با استفاده کم از لوازمی مانند کوسن های کوچک ، گلدان و شمعدان های تزئینی به رنگ کاغذ دیواری سفارشی شما فضایی جذاب و با روح به وجود می آورید و از کسالت و یکنواختی آن کاسته اید .
بازی با سبک ها میتواند نوع دیگری از ایجاد کنتراست باشد . اگر دکوراسیون شما کلاسیک است تنها با استفاده از یک کاغذ دیواری سه بعدی بر روی یک دیوار کوچک می توانید همان هیجان را ایجاد کنید. برای هماهنگی و حفظ ریتم کاغذ دیواری سفارشی شما بهتر است طرحی با خطوط منحنی داشته باشد.
هرگز ریتم را از دست ندهید ، به خانه خود مانند یک قطعه شعر که در آن وزن و موضوع و آهنگ در کنار هم ترکیبی جدایی ناپذیر آفریده بنگرید.
بنابراین قبل از انجام هر کاری برای دکور کردن خانه خود یک موضوع تعریف کنید تا کلیه عناصر،چیدمان ، رنگ آمیزی های دیوارها و سقف و کف … در خانه ایجاد وحدت نماید و از آشفتگی و هرج و مرج دور گردد. با این روش انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی سهل تر میگردد.
البته توجه داشته باشید که ضمن رعایت این نکته نیازی نیست بیش از حد بر موضوع تاکید کنید و آنرا آشکار نمائید.
سخن آخر
انسان همواره نیازمند همراهی و تعامل با طبیعت است ، در زندگی ماشینی و آپارتمان های امروزی شاید این امر کمتر میسر گردد. اما میتوانیم در خانه خود فضای امن و آرامش را با رعایت نکاتی ایجاد نمائیم.
در خانه هایی که لوازم و تزئینات آن با طبیعت در تعامل است انرژی مثبت بیشتری جاری است پس از عناصر طبیعی مانند چوب ، سفال ، حصیر … در دکوراسیون خانه خود استفاده نمائید.
اگر کمبود پنجره هایی که رو به طبیعت باز میگردند را در خانه خود حس می کنید و امکان نگهداری و رسیدگی به گیاه نیز ندارید استفاده از کاغذ دیواری با طرح طبیعت می تواند یک راهکار باشد.
یا اگر در مناطقی خشک و کویری زندگی میکنید در کاغذدیواری خود مناظری شامل دریا و آبشار و رود را در انتخاب هایتان در نظر بگیرید.
و در آخر به سلامت خانه خود اهمیت بدهید ، استفاده از متریال طبیعی بر پاکی فضا صحه می گذارد، امکان شستشوی آسان تزئینات به کار رفته در خانه شما سلامت و آسایش خاطر ر ا برای شما به همراه دارد ، پوشش دیوار از مهمترین موارد قابل توجه است. دیوارهای لخت و بدون پوشش شاید مطلوب ساده پسندان باشد اما به اندازه دیواری که با یک کاغذ دیواری سه بعدی قابل شستشو پوشانده شده پاک به نظر نمی رسد.